En nedstängning av chello-domänen för Eposten har gjort att många ComHem-kunder inte kan nå sin E-post. Det fungerar sporadiskt ibland och ibland inte alls. Jag anser att man kunde flytta x antal kunder åt gångnen. Inte flytta alla på en gång så som ComHem har gjort sedan i fredags. De har ingen lösning på problemet heller. Jag anser också att ComHem-kunder som blir drabbade bör få kompensation, men det vill inte ComHem att kunderna ska få. Så vems fel är det? Kunderna? Eller ComHem?
Mitt svar:
ComHem borde alltså kompensera kunderna åtminstånde med en fri månad eller nåt likvärdigt för störningar som pågår i en veckas tid ungefär. Eftersom de själva inte har någon lösning till problemet. Som Jag skrev tidigare. Att man delar upp Chello-kunderna att byta från Chello-server till ComHem-server istället för att flytta ALLA Chello-kunder till sina egna servrar.
Själv är jag ingen Chello eller ComHem-kund, men jag vet hur frustrerad man blir om man får störningar titt som tätt…
Källa:
www.idg.se
Tjenare Christer!
Jag håller med dig, blir så trött på det… Har dessutom annons på en bil, vilket inte gör det bättre, när man ena stunden när mailen, nästa inte… Kan man inte gå ihop å kräva något??;)
Tack för det, de var snällt… é inte så bra på datorer, men för mitt bästa;) Extra jobbigt då när inte ComHem kan leverera… nu e de borta igen;(