Jag tycker att Tele2 TV ser inte för kundens bästa med de som jag berättat om tidigare med kanaler. Nu gäller Digitalbox-frågan. Jag själv förespråkar för att Humax-boxen som de har i lager och en annan box som man har nu och som är sämre borde bytas ut!
Den box som jag har, är av typen ”Tele2Vision”. Den fjärrkontrollen strular ofta när man byter från en kanal till en annan med hjälp av piltangenterna. Om man då klickar EN gång så blir det istället 2 gånger (typen dubbelklick på musen när man sitter vid datorn).
Jag tycker inte om den typen av fjärrkontroll som hela tiden strular. Men de på Tele2 TV säger att de inte kan byta ut den. På grund av att dem har ett avtal igentemot företaget som levererar ”Tele2Vision”-boxen och att de inte får byta ut den från ”Tele2Vision” till ”Humax”.
(För att se villka typer av boxar jag skriver om så kolla länken vid slutet av denna atikel.)
Vad göra? Ska man skriva till dom? Eller ska man bara skita i det och låta det regna.
Det hjälper inte hur länge och hur mycket man tjatar på dom. Jag anser att ALLA kunder ska byta sin box från ”Tele2Vision” till just ”Humax”.
Det är 2 olika boxar.
Jag förespråkar till bättre boxar och att de häver det avtal och eller ”bryter” avtalet med det företag som levererar de ”Tele2Vision”-boxar.
Jag tycker det är uselt av just ett multinationellt företag som skiter i kundernas önskemål och att dem inte löser det snarast möjligt.
VARNING för TELE2 HUMAXboxarna !!!
I vår förening med 20 hushåll fick vi alla 2 boxar var för några år sedan.
Jag har hitintills gått igenom 8 boxar som alla varit felaktiga och bytts ut undan för undan.
Vanligaste felet är när man byter kanal upp eller ner med piltangenterna får man bara ljud, men ingen bild.
Ibland går det inte att styra boxen alls med fjärren. Prövade då att helt koppla bort boxen från spänningsmatning, kabelasnlutning och scartkablar i flera dygn.Ingen skillnad. Veckor senare fungerade plötsligt boxen igen (blev tvungen att växla då den andra boxen också brakade ihop….)
Just nu har jag en box som inte ger någon bild och en box som klipper bort över och nederkant (nedre textraden på utländska filmer) samt ungefär 10% till höger och vänster. Det blir svarta band i stället. Problemen går igen hos grannarna och alla jag talat med har tvingats byta boxar i mgångar.Kundtjänst envisas med att varje gång det är dags för byte ska jag ”testa” med Scartkabelbyten, bota om boxen och byta med den andra.
Tele2´s tekniker har bekräftat problemen.