Vi går i ett ekorrhjul och följer med flocken

Förstår inte Telenors Täckningsgaranti, när man ser hur täckningen är på kartan. Kanske ordet ”täckningsgaranti” borde bytas till något annat? Vadå täckning för? Nä ingen kan garantera täckning om man inte bygger ut det mobila nätet fullt ut.

Det är som jag hade sagt till mina anställda (om jag hade anställda) att det är full täckning i huset för bredbandet. När de 2 översta våningarna inte ens har någon täckning. Då kan man ju inte ha någon täckningsgaranti.

Eller att ett ägg smakar äpple, men man säger att dessa smakar päron. Bara för att skämta till det lite.

Vad jag menar är att man kan inte lova något man kan hålla. Jag kan lova er att det ska regna hela sommaren, men vem vill tro detta? eller att det ska snöa hela vintern osv. Det garanterar vi. Nä, det kanske är någon form av handikapp som smyger sig in hos mig när jag inte ens förstår varför dem har täckningsgaranti i mobilnätet. Jag kan laga världens godaste mat, men bara 2 av 10 älskar den. Jag kan fixa bredband, men alla kan inte få max hastighet, alla kan få pengar, men inte full pott av mig. Nä lägg av. Jag tycker att Telenor måste tänka om när det gäller deras reklam om täckningsgaranti..

Jag menar bara att man ska fundera innan man gör reklam på något man värkligen menar. Det är så i mat, prylar m.m. Vi kommer alltid att tro på reklam som sänds. Människan är en idiot. Jag är en av dom. Jag tror på reklamen i vissa fall. Men har sållat en hel del. Exempel öl-reklamen så sägs det att den är god. Men jag gillar inte öl. Jo vissa sorter av öl, men det är inte den som visas på reklamen. Eller att ett visst medel ska göra skinande rent i ens hus eller lägenhet. Det blir inte renare än vad man själv gör det till. Det går bra med sopa, diskmedel och lite svinto och givetvis med lite bikarbonat och citron m.m. Husmorstipsen duger gott också!

Jag tror att mycket av dessa olika kemiska medel vi har omkring oss och strålningar vi omger oss inte är bra. Även om man idag inte kan säga exakt. Men exempel mat, godis och annat som man stoppar i sig. Där säger reklamen säger en helt annan sak. Men vi har en sådan komers att vi springer förbi allt. Se bara den danska familjen som har en son med autismliknande tillstånd. Ändrade kosten totalt och vips så blev han bättre (med en längre tid förståss). Vi måste se vad reklamen gör och vad den gör med oss i psyket. Visst vi vill gå i det där förbannade ekorrhjulet. Men vi är också ett ”flockdjur” och flocken följer ens ”ledare”.

OBS: Jag har ingen bredbandstjänst, har inte mycket pengar och jag är inte den bästa kock!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

css.php