Telia säger upp fel kunder

Detta är helt sjukt som hänt mig. Igår när jag kom hem från Malmö och andra ärenden, så inträffade nått som först gjorde mig fundersam. Nämligen så att tevens bild var frusen, Så jag startade om boxen. Sedan startade jag om routern för att jag trodde att det behövdes det på grund av eventuellt fel hos mig. Men varje gång jag försökte ansluta mig, så kom jag till bara till www.bredbandswebben.se och en ”välkommen-sida” för att ansluta mig till internet. VA?! Nått börjar verkligen bli mystiskt. BredbandswebbenJag letade på nätet om precis allt och fick inget svar. Hur jag än gjorde hemifrån, så tycks jag inte få någon rätsida på eländet. Klockan 21:01 ringde jag till Telia och blev hänvisad att återkomma klockan 08:00. Suck! Ja jag letade vidare och försökte hitta mer information. Tack och lov för att en iPhone kan användas som ett modem. Jag var inte helt utan nät, men där emot drabbas ju min surfpott på 4gb.

Letade tills förgäves. Ingen information. Skrev till Telia på sociala medier, så som Facebook och Twitter m.m. Men kunde inte göra nått ändå, så det var bara att gå och lägga sig kring 23-tiden.

Klockan ringer kring 06:30 och hade ingen lust att gå upp förrän Telia öppnar. Visst jag kunde göra andra saker, men eftersom jag inte hade lust till det, då jag hade primärt problem som måste lösas. Fortfarande inget internet eller TV. Jag kollade det innan jag ringde till Telia igen.

Någon på Telia eller min flyttande granne har angivit fel lägenhetsnummer eller adress som ärendet avser. Alltså kundens avsägning av sitt internet och TV. Jag blev felaktigt drabbad. De skyllde också på tekniken. Hur man nu kan skylla på det, när jag misstänker att det är den mänskliga faktorn. Visst, alla kan göra fel och då ska man också rätta till felet INNAN det drabbar en annan kund helst.

Men sagt och gjort, jag pratade med en trevlig tjej i andra änden och sa precis som det var. Först började hon jiddra om att jag sagt upp Play+, men jag nämnde om att det har jag inte på grund av att SVT m.fl. har bra play-tjänster. Sedan ringde hon själv till kundtjänst och inför detta, så frågade hon om jag ens har sagt upp mitt bredband. Nej svarade jag igen. Jag ska ha tillbaka allt som det var från början och helst igår!

Fick vänta en lång stund innan allt var fixat. Samt att jag fick kompensation av 1 månad bredband och TV. Frågan är vem har gjort vad? Vad är sanningen bakom felet och detta är ren och skär katastrof. Att man dessutom måste vänta till 08:00 för att nå dem gör det än mer fundersamt om varför man inte har en support på kvällarna efter 21. Men nu ska allt rulla på som vanligt och jag ska ha allt som jag ska ha utav mina abonnemang. Tack än en gång till den personen som fixade problemen. Samt den killen som jag hade kontakt med via sociala medier. Men än ska detta inte behöva hända. Detta ska egentligen inte hända för huvud taget. Ändå så hände det mig.

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

css.php