Jag som ånga andra har ju valmöjligheten till att inte få reklam direkt i dörren. Vad jag menar är att nu kommer företagen på det att man ska köra ut reklam EXTRA mycket inför vissa kanpanjer och inte skicka med det i nästa faktura. Jag förstår att vissa kanpanjer ska man lysa upp. Vissa kanpanjer vill man inte ens veta av och där ibland ”lockar” de kunderna att låsa sina avtal med erbjudande som kunden i sig inte kan tacka nej till.
Jag med många har ju valmöjligheten att inte villja ha reklam av att sätta ut en ”nej tack till reklam”-skylt. Men adresserad reklam är svårare. Man har valet när man är kund att välja på många sajter om man vill ha deras reklam eller tidningar. Men tydligen inte hos telia. Visseligen sa de att det går. Men är det inte lättare att ”baka in reklamen” när de skickar ut sina fakturor? Fick inget tydligt svar på den frågan.
Jag tycker så här:
Om jag själv har ett företag så får kunderna välja om de vill ha reklam från oss eller ej. Även om vi ”smyger in reklam i fakturan”. Då skickar jag INTE separat reklam om det inte är absolut nödvändigt. Ändring av avtal eller akut prisändring m.m.
Jag tycker också att bland annat Telia borde ta efter alla andra företag och visa med gott exempel med att INTE skicka adresserad reklam om de ändå skickar ut det med Fakturan.